Noteikti visi sportisti, kuri ir piedalījušies sacensības „Bērzu” trasē, tās atceras ar lielu nostaļģiju, jo atbraucot uz šādiem mačiem un uzrādot labu rezultātu varēja dzīvot pēc tam cepuri kuldami. Iedomājaties mūsdienās, ja sacensību balvu fondā par 1.vietu abos braucienos varētu iegūt 1000 LVL, tad ja ne gluži Stefans Everts sēstos atkal uz motocikla un brauktu uz Saldu, tad noteikti daudzus nopietnus večus mēs redzētu ierodamies uz šādām sacensībām no visas Eiropas. Un spolētu, ka maz neliktos.
Saldu vienmēr varēja uzskatīt par vienu no Latvijas motokrosa lielpilsētām, tas jau ir apstiprinājies vairāku gadu garumā, un tāpēc bija ļoti žēl, ka tur nenotika nevienas motokrosa sacensības jau ilgāku laiku, tās vienmēr bija kā liels notikums. Un tāpēc, liels prieks, ka šā gada 30. augustā Saldū viesosies „Superkauss” seriāls, kas noteikti būs lieli svētki visiem skatītājiem mūsu pelēkajā ikdienā. Varbūt mēs, motokrosa fani par spīti šai krīzei varam pierādīt visai Eiropai, ka mums šeit visi esam dzīvi un labot „Bērzu” trases motokrosa sacensību apmeklētības rekordu, varbūt pat Baltijas, tas jau nav nemaz tik liels, tas tur arī grozās ap tiem 14 000 tūkstošiem skatītāju. Vai tad mēs to nevaram, radīt svētkus sev un parādīt citiem, ka latvieši ir dzīvi un prot fanot:) Turpinājumā intervija ar atjaunotās „Bērzu” trases īpašnieku un vienu no Latvijas motokrosa leģendām Vitāliju Bobkovu:
Bērzu trase ir ar senām tradīcijām, kurā gadā tā tika izveidota, kas to izveidoja?
V. Bobkovs : Bērzu trasi izveidoja toreizējais Saldus sovhoztehnikuma vadītājs Jānis Žīgurs. Tad tā bija klasiskā motokrosa trase. 1988.gadā es turpināju iesākto. Vēlāk izveidoju superkrosa trasi, kurā paralēli šīm sacensībām notika skaistuma, augstuma un tāluma lēkšana ar motociklu. Kad zeme, uz kuras atradās trase, tika denacionalizēta, es apmēram 200m tālāk izveidoju citu trasi, nu jau uz man piederošās zemes. Tā ir šī brīža esošā "Bērzu" mototrase, kuru esmu nodevis apsaimniekot Gundaram Gaušim.
Padomju laikos, cik bieži šeit norisinājās sacensības?
V. Bobkovs: Parasti gadā bija viena vai divas sacensības. Pēdējās sacensības, ko es rīkoju notika 90-to gadu otrajā pusē. Manas sacensības saucās "Kurzemes Kauss". Pirmās vietas ir izcīnījuši daudzi pazīstami sportisti. Tajā laikā es maksāju par katru braucienu. Notika divi braucieni vienā sacensību dienā. Ja sportists nefinišēja pirmajā braucienā, tad noteikti gatavojās uz otro, jo naudas balva bija lielas. Par 1. vietu braucienā es devu Ls 500. Kopā varēja nopelnīt Ls 1000. Tika apbalvotas pirmās 6. vietas. Vīri kapāja ne pa jokam. Lielākās sacensības bija Baltijas čempionāts, kas tika rīkots šajā trasē.
Vai Jūs lūdzu varētu pastāstīt, kurš bija titulētākais sportists un kurš šeit visvairāk ir izcīnījis pirmās vietas?
V. Bobkovs: Par 1 vietām precīzi nepateikšu, jo pagājuši apmēram 15 gadi. Titulētākais varētu būt Tanels Leoks.
Cik daudz skatītāju nāca uz Bērzu trasi skatīties motokrosu, un kāds ir bijis skatītāju apmeklētības rekords?
V. Bobkovs: Parasti nāca 6-7 tūkstoši skatītāji. Saldū ir 12000 iedzīvotāji. Ja lija lietus, tad mazāk. Rekords ir 14000 skatītāji. Toreiz iepriekšējās dienas vakarā, sestdienā, „Kalnsētas” parkā bija šovs ar motobraucēju paraugdemonstrējumiem un visādām izdarībām. Cilvēkiem tas ļoti patika, jo sanāca apmēram 3500 skatītāji, un tā reklāma bija tik labi nostrādājusi, ka nākošajā dienā uz sacensībām sanāca tik milzīgs skatītāju pulks.
Latvijas atjaunotajā valstī pāris reizes vēl norisinājās sacensības šajā trasē, bet pēc tam vairāk tur nenotika. Kāpēc?
V. Bobkovs: Atjaunotajā Latvijas valstī Bērzu trasē notika apmēram 10 sacensības. Motokrosus rīkot es pārtraucu, jo tas prasa milzīgu nervu enerģiju. Es jutu, ka nevaru to vairs pavilkt, bet sliktus krosus organizēt nevēlējos.
Kas Jūs pamudināja atjaunot Bērzu trasi?
V. Bobkovs: Moto trasi atjaunoja Gundars Gaušis. Jauns puika, enerģija plūst pa visām malām. Lai rīko Saldū motokrosus, kas gadu gadiem ir bijuši šeit cieņā. Pie mums vienmēr ir laba motokrosa aura.To nedrīkst pazaudēt.
Ar ko atšķiries šī trase no citām „Superkausa” trasēm?
V. Bobkovs: Šo trasi es veidoju ar vairākiem nosacījumiem:
1.Lai būtu labi pārskatāma.
2.Nav bīstama.
3.Tehniska.
4.Kompakta.
5.Ne ātra, ne lēna.
Vai tagad šajā trasē varēs trenēties jebkurš motokrosists un kurās dienās un kādos laikos to var darīt?
V. Bobkovs: Trenēties var jebkurš, katru dienu bez apstājas. Treniņš jāsaskaņo ar trases apsaimniekotāju Gundaru Gauši mob. tālrunis: 29464834.